שלום ח5 יקרים!
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
המשימה הראשונה היא כתיבת תקציר לעלילת הספר אותו קראתם.
בכתיבתכם נסו להקיף את המידע העיקרי בסיפור תוך התייחסות להתחלה, אמצע וסוף העלילה, התייחסו לדמויות מרכזיות, אירועים מרכזיים ומשמעותיים.
על התקציר להיות כחצי עמוד, שם הספר והסופר.
וכמובן לא לשכוח בסוף הפוסט לציין את שימכם..
בהצלחה!
כל שאלה אפשר להעלות בבלוג ואני או חברים לכיתה נענה :)
ירדן אוהב לשיר וחולם לעמוד על הבמה באור הזרקורים ולזכות באהבת הקהל.
השבמחקהספר "הרמת מסך" הנכתב על ידי הסופרת ליאת רוטנר, מספר את סיפורו של ירדן- נער יפה, חכם, פרוע ושובה לב, אשר מתמכר לסמים ונשלח למוסד לגמילה.
הוא מגיע למוסד כנער מרדן וזעפן, המרגיש שעולמו חרב עליו ומנסה בכל כוחו לצאת מהמקום אליו נכנס. קשה לו ההתאקלמות, קשה לו הגמילה הפיזית והנפשית, קשים לו המבטים המרחמים והדבר היחיד עליו הוא מסוגל לחשוב הוא הסם.
לאט לאט ובצעדים קטנים, בעזרת ה"מובילה" שלו- עינב, הרגשתו של ירדן הולכת ומשתפרת ודברים מתחילים להסתדר. לירדן אף ישנו המזל להיות במקום הנכון בזמן הנכון, כך נבחר לגמרי במקרה לשיר בהפקת ענק של מחזמר, שם הוא פוגש את הנערה שגורמת לו להתאהב בפעם הראשונה בחייו.
במהלך שהותו במוסד, חווה ירדן חוויות מסעירות, מכיר אנשים חדשים בדרכו, מתמודד בהצלחה עם קשיים שונים ומגשים חלומות.
בסופו של התהליך, עוזב ירדן את המוסד כאדם שונה, בוגר ועצמאי, לאחר שעבר מסע בלתי נשכח של היתפקחות והתמודדות, בו למד כמה עובדות חשובות על החיים.
רני זוילי כיתה ח5
רני, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
רנ נורא אהבתי את הכתיבה שלך, יפה ורהוטה ונורא יפה ונוח שהקפדת על סימני פיסוק בדיוק במקומות הנכונים. עשית לי חשק לקרוא את הספר, נראה מאוד מעניין ומרגש לפי כתיבתך ועצל העובדה שלא ממש גילית לנו את הסוף אלא השארת לנו את הסקרנות לקרוא❤️
מחקרני הדרך שבא כתבת הייתה מאוד יפה ומאוד עניין אותי לקרוא את התקציר הזה וכנראה עוד יותר יעניין אותי לקרוא את הספר עצמו,
מחקעדי אורן
עמית, המשוב שלך נעים ומעורר השראה. יפה מאוד!
מחקפנינית
עדי, כתבת משוב ראוי ויפה. יפה מאוד!
מחקפנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקעמית נעים, ילדה ממוצעת בת ארבע עשרה, נמצאת בעיצומו של גיל ההתבגרות האכזרי. ולא די בכך שהוריה מתגרשים, היא נאלצת לעבור דירה לעיר זרה. היא עוזבת את שכונת ילדותה, את בית הספר שאהבה ואת האהבה הראשונה. הרחק מחייה הישנים והטובים ומהדברים שהכירה, היא מרגישה ריחוק מהוריה ומגלה עליהם דברים חדשים שלא ידעה. היא מתרחקת מחברותיה הישנות והטובות, טניה וסיוון, ומרגישה כאילו החברות בורחת לה מבין האצבעות. תחילה היא לא מוצאת עצמה בעיר החדשה, עד שליקוש, חברתה החדשה נכנסת לחייה ומשנה אותם מקצה אל קצה. היא עוזרת לה להיפתח במקום החדש ולהרגיש יותר בנוח. וכשהיא כבר מרגישה יותר בבית, היא מגלה סודות על אחותה הקטנה שמטרידים אותה.
השבמחקעמית חולמת להיות סופרת אך לא מוצאת את האומץ לכך.
כאשר עמית מבחינה ברז, ילד ביישן מכיתתה, היא מתחילה לדבר איתו בצ׳אט ומרגישה שגם הוא כמוה, לא מוצא את האומץ לכתוב, אבל כשהיא כותבת לו היא מרגישה משוחררת לכתוב כל מה שיושב עליה. וכשזה נראה כאילו מתפתח בניהם משהו, לפחות על פני מסך המחשב, פתאום הראל נכנס לתמונה וכובש את ליבה. מחוץ לצג המחשב.
עמית היא ילדה אמיצה, טובת לב, מצחיקה וחכמה, שלא מפחדת לנסות דברים חדשים. היא עוברת תהליך ארוך ולא פשוט ומגלה על עצמה דברים חדשים שלא ידעה.
נועה רום, סופרת הנוער הנחשבת, שכתבה את הספרים ״עד הבת מצווה זה יעבור״ ו״כמה שאת נהדרת״,
חוזרת עם סדרת ספרים חדשה בשם ״החיים החדשים שלי״, המספרת על תהליך הגדילה של נערה בגיל ההתבגרות וכיצד היא עוברת אותו.
הספר יסחוף ויגיע אל כל אחד ואחת שיש בו לב.
שירה שנהב כיתה ח׳5
שירה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שירה התקציר שלך נכתב בצורה טובה והקפת בקצרה את האירועים המרכזיים בספר מבלי לגלות את הסוף.
מחקבתור אחת שקראה את הספר אני יודעת שתיארת בפירוט ובדיוק את עמית,את התקופה שהיא עוברת ואת האנשים החדשים והישנים בחייה.
לדעתי יש בעיה קטנה עם סימני הפיסוק, שבמקומות מסויימים נעשה בהם שימוש לא נכון,אבל בסך הכל כתיבה מעולה- היית מעניינת ורהוטה והשתמשת בשפה גבוהה
שירה אהבתי מאוד את הדרך שבא כתבת את התקציר שלך, גרמת לי לרצות לקרוא את הספר גם.
מחקהצלחת לתאר באופן מוחלט וברור את הנושא שעליו מדבר הסיפור.
בדרך בה תיארת את הסיפור הקורא יכול להבין על מה מדבר הספר אבל מצד שני זה לא מגלה לו את כל המתרחש.
קריאת תקצירך הייתה מעניינת מאוד והשאירה אותי מסוקרנת.
רני, המשוב ראוי, נעים ואיכותי. כל הכבוד!
מחקפנינית.
שירה, כתבת היטב את משוב, באופן ראוי ומכובד. יפה מאוד!
מחקפנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתקציר:
השבמחקהספר פלא מחולק לפרקים. כל פרק מסופר מנקודת מבט של דמות אחרת בסיפור. הספר מספר על ילד בשם אוגוסט, שנולד עם עיוות בפנים. מהרגע שנולד עד לכיתה ה' היה עסוק בניתוחים לשיפור המראה שלו, ולכן לא הלך לבית הספר. בכיתה ה' נרשם לבית הספר בפעם הראשונה. תחילה הוא לא רצה ללכת, אבל בשל לחץ מצד ההורים שתמכו בזה שילך לבית הספר, הוא הסכים ללכת לפגישה עם המנהל.
בפגישה, המנהל דיבר עם אוגוסט בגובה העיניים ולא התייחס כלל למראה שלו. דבר זה הרגיע את אוגוסט וגרם לו להרגיש יותר בנוחות, אבל הלחץ עלה בחזרה, כשהמנהל הפגיש אותו עם שלושה ילדים מהשכבה: שרלוט, ג'ק וויל וג'וליאן, שבאו כדי להראות לו את בית הספר לפני תחילת הלימודים.
בזמן הסיור גילה אוגוסט כי ג'וליאן ניסה לפגוע בו כאשר שאל שאלות לא נעימות. לעומתו, ג'ק וויל מצא חן בעיני אוגוסט.
ביום הראשון ללימודים, כשאוגוסט הגיע והתיישב לבד בכיתה, ג'וליאן נכנס לכיתה ולא אמר לו שלום, הוא התייחס אליו כאילו מעולם לא פגש אותו. שרלוט אמרה לו שלום והלכה לענייניה, וג'ק וויל התיישב לרגע ליד אוגוסט, אמר לו שלום ושאל אותו מה קורה ואם הכול בסדר, ולאחר שאוגוסט השיב לו הלך גם הוא אל חבריו. בשיעורים הראשונים גם למורים לקח שניה או שתים לעכל את המראה של אוגוסט אבל הם לא הגיבו בקיצוניות. בחדר האוכל ישב אוגוסט לבד, עד שהגיע הילדה בשם סאמר ושאלה אם אפשר לשבת לידו, מה שהפתיע את אוגוסט שזה היה מרצונה החופשי.
שנת הלימודים בבית הספר המשיכה, ובמהלכה התמודד אוגוסט עם ג'וליאן אשר ניסה להחרים אותו ואיים על כל מי שהיה חבר של אוגוסט. ג'וליאן אהב את סאמר והיה חברו הטוב של ג'ק, וזה הפריע לו שהם היו חברים של אוגוסט.
בסוף שנת הלימודים, בטקס הסיום קיבל אוגוסט פרס הצטיינות, וכאשר הוא ראה כמה תומכים בו ומה מעודדים אותו שיעלה לקבל את הפרס הבין כמה חברים יש לו וכמה אנשים אוהבים אותו למרות הקשיים שעבר במהלך השנה.
לא רק לאוגוסט היו חיים לא קלים בבית הספר. גם לאחותו, ויה, היו קשיים משל עצמה. כמו אוגוסט גם היא הגיעה לבית ספר חדש (היא עלתה לתיכון) וגילתה שחברתה הטובה ביותר, מירנדה, השתנתה לגמרי. ויה בחרה לא לשתף את ההורים שלה בקשייה. היא התרגלה לכך שכל הבית היה סובב סביב אוגוסט ואם הייתה לה בעיה היא הייתה צריכה להתמודד אתה לבד.
איתי שטופמן ח'5
איתי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
איתי אהבתי מאוד את הדרך שבא כתבת את התקציר שלך, במיוחד בגלל שאני עושה את יומן הקריאה שלי על אותו הספר זה תמיד מעניין לראות איך הסיפור מסתכם מנקודת מבט של מישהו אחר.
מחקאהבתי מאוד שלא החסרת בפרטים ופירטת מאוד על המסופר בספר.
הצלחת לסכם את הסיפור בצורה טובה ומעניינת.
שירה, כתבת משוב כנה ומעניין. יפה מאוד!
מחקפנינית.
אשמת הכוכבים- מספר על ילדה בשם הייזל גרייס בשנות ה-16 לחייה.
השבמחקהוריה של הייזל מכריחים אותה להשתתף בקבוצת תמיכה לילדים החולים בסרטן.
כשהייזל הייתה בת 13 אובחן אצלה סרטן בלוטת התריס.
בקבוצת התמיכה היא פוגשת את אוגאסטוס ווטרס, שאיבד את רגלו עקב סרטן העצמות.
בתחילה אוגאסטוס מזמין אותה לבוא אליו לראות אצלו סרט ושם הכל התחיל אוגאסטוס טוען ששמע את קולה לראשונה לראשונה מיד התאהב בה.
בנוסף להודעות ולשיחות הטלפון הרבות אייזל ואוגאסטוס מתחילים לבלות הרבה ביחד.
ככל שעובר הזמן והם יותר מתקרבים אייזל מרגישה צורך להתרחק מאוגאסטוס, כי היא מרגישה כאשר היא תמות אוגאסטוס יפגע והיא לא רוצה שזה יקרה.
עובר הזמן ואוגאסטוס מציע להייזל לטוס איתו לאמסטרדם כדי לפגוש את הסופרת הכי אהובה עליה.
אייזל מאושרת מההצעה אבל מבינה שהיא לא רוצה להמשיך את המערכת יחסים איתו.
באחד הלילות התעוררה הייזל עם מים בראיות והושפזה שבוע בבית חולים , בשבוע הזה לא הסכימה לאוגוסטוס לבוא לבית חולים ולראות אותה במצב הזה.
לאחר ששוחררה מבית החולים הייזל מבינה שהיא מאוהבת בו ועונה בחיוב להצעה של אוגאסטוס לטוס איתו לאמסטרדם.
בזמן היותם בחול אוגאסטוס מגלה שחזר לו הסרטן ולאחר זמן קצר הוא מת.
אשמת הכוכבים הוא סיפור אהבה בלתי נשכח ששובר את הלב , זהו סיפור אהבה בלתי ניצחי שדווקא סיבות חייהם הבלתי שגרתיות גורמת לו להיות מותח ומסקרן יותר.
תם סופר ח5
תם, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
תם,כתבת בצורה סוחפת ומרתקת, נהנתי מאוד לקרוא את התקציר שלך ועשית לי חשק לקרוא את הספר ולראות את הסרט שלו.
מחקהסברת ונימקת באופן ברור ומעניין ואוררת בי עניין לגבי ילדים החולים בסרטן והאופן שבו החיים שלהם מתנהלים.
ליהי, (אני מניחה, כי לא רשמת את שמך..)
מחקכתבת משוב ראוי ומכובד. יפה מאוד!
פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתקציר הספר שומרת אחותי
השבמחקשומרת אחותי (באנגלית: My Sister's Keeper) הוא רומן בדיוני שכתבה הסופרת ג'ודי פיקו.
הספר נכתב מנקודת מבטן של הדמויות בסיפור. כל פרק מתאר את מחשבותיה ורגשותיה של דמות אחרת מנקודת מבטה. הספר מספר את סיפורה של משפחת פיצג'רלד וכמו כן מתאר גם את היחסים בין עורך הדין קמבל לג'וליה רומנו, האפוטרופוסית לתביעה שתפקידה לשפוט מי צודק.
אנה פיצג'רלד, נערה מתבגרת בת 13, אחות לקייט וג'סי, היא נערה רגילה, מלבד העובדה שהוריה הולידו אותה כדי שאחותה הגדולה, קייט, תוכל להילחם במחלת הלוקמיה. אנה באה לעולם לאחר אבחון גנטי לצורך תרומת מוח עצמות עבור קייט. בצעירותן האחיות עברו תהליכים רפואיים ובילו רבות בבתי חולים. בין קייט ואנה יש קשר חזק יותר מקשר רגיל בין אחיות. קייט אמנם מבוגרת יותר, אבל היא סומכת על אחותה הקטנה ואוהבת אותה מאוד. יום אחד, מערכות גופה של קייט קורסות, והיא זקוקה להשתלת כליה מגופה של אנה. אנה מתנגדת ופונה לעורך הדין אלכסנדר קמבל, בכוונה לתבוע את הוריה כדי לקבל את הזכות לעשות בגופה כרצונה. אם המשפחה, שרה, מנסה בהתחלה להפעיל לחץ על אנה כדי שתבטל את התביעה, ומאוחר יותר מייצגת את עצמה מול אנה. התביעה גוררת את כל המשפחה לעימותים וחשבון נפש. האם שרה, שעזבה את עבודתה כעורכת דין, מקדישה את כל זמנה לטיפול בבתה החולה ולהסרת התביעה. ג'סי האח, מסתבך בצרות שונות כדי למשוך תשומת לב. האב בריאן, כבאי במקצועו, קרוע בין ילדיו ואשתו.
במהלך הסיפור הקוראים שואלים את עצמם, איך ייתכן כי אנה שאוהבת כל כך את קייט לא מסכימה לתרום כליה על מנת להציל את אחותה והולכת למהלך קיצוני של תביעה. הסיבה לכך מתבררת לקראת סוף הספר, קייט היא בעצם זו שביקשה מאנה לנהל את התביעה נגד הוריה, משום שהיא עייפה משנים רבות של טיפולים והיא חסרת תקווה. בסוף הסיפור, אנה וקמבל עוברים תאונת דרכים קשה . קמבל נשאר בחיים, אך אנה במצב של מוות מוחי וכליתה מושתלת בקייט. הכליה של אנה מצילה את חייה של קייט והיא זוכה להתבגר בזכות אחותה.
חשוב לי לציין כי צפיתי גם בסרט וסופו של הסרט שונה ואפילו מנוגד לסוף הספר. בסרט קייט נפטרת ממחלתה ואנה זוכה להתבגר.
מגישה שני הראל
שני, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שני, כתבת בצורה יפה ומעניינת, נהנתי מאוד לקרוא את התקציר שלך, ובהחלט עשית לי חשק לקרוא את הספר ולהנות ממנו גם! 💗 מקווה שהספר טוב כמו התקציר..
מחקנעה, כתבת משוב יפה ומפרגן. יפה מאוד.
מחקפנינית.
תקציר הספר "משחקי הרעב" – הספר הראשון מבין טרילוגיית משחקי הרעב שנכתבו על ידי סוזן קולינס וזכו להצלחה מסחררת בספרות הנוער העולמית
השבמחקתארו לעצמכם משחק שהפרס, הוא החיים שלכם
וההפסד, ההפסד הוא
-מוות בטוח-
מדינת "פאנם" מחולקת ל12 מחוזות, עליהם מופעל שלטון אכזרי וקשה מידי מנהיגיהם העשירים, השוכנים בבירה המכונה "הקפיטול". 75 שנה לפני התרחשות הסיפור, התרחש מרד בין המחוזות לקפיטול, בו הובסו המחוזות ומחוז 13 הושמד כליל. כעונש למרד נקבע כך שבכל שנה יתקיימו "משחקי הרעב", בהם מוכנסים לזירה 24 "מיועדים" הנבחרים בהגרלה אקראית, בגילאי 12 - 18, בן ובת מכל מחוז, להלחם אחד בשני עד המוות, בעוד הכל מוקרן בטלוויזיה ומשמש כתוכנית בידור לתושבי הקפיטול. השורד האחרון מוכרז כמנצח במשחקים וזוכה לעושר ולתהילה נצחיים. קטניס אוורדין בת ה16 חיה יחד עם אמה ואחותה פרים במחוז 12 ונאלצת לפרנס את משפחתה, במקום אביה שנהרג בתאונת מכרה, לכן יוצאת לצוד ביער האסור יחד עם ידידה גייל שחש חיבה כלפיה. הכל מתחיל ב"יום האסיף" כאשר פרים, אחות של קטניס נבחרת להשלח למשחקים וקטניס שאוהבת את אחותה יותר משאת עצמה מתנדבת להשלח במקומה להלחם על חייה במשחקים. יחד עם פיטה מלארק, הנציג השני ממחוז 12 והמתמודדים מהמחוזות השונים, הם נשלחים אל הקפיטול על מנת ללמוד מיומניות לחימה והישרדות ולהציג את עצמם בפני תושבי הקפיטול העשירים, ובעיקר בפני נותני החסויות שיכולים לקנות להם עזרה במהלך המשחקים כאשר הם מהמרים על המנצח. במהלך ההכנות למשחק פיטה מגלה בפני הקפיטול את אהבתו כלפי קטניס, כשהוא אומר לקטניס שזאת על מנת שיזכו באהדת הקהל ונותני החסויות, בתור "הנאהבים חסרי המזל" אך מתגלה לאחר מכן כסיפור כיסוי לאהבתו האמיתית אל קטניס, מה שמרתיע אותה מאוד. שיא העלילה מתרחש כאשר כל המתמודדים נכנסים לזירת המשחקים –והמשחק מתחיל- במהלך המשחקים קטניס עומדת מול קשיים נוראיים והחלטות גורליות, מול טקטיקות רגשיות, משחק מאולץ אל מול המצלמות, רומן סוער, ידידויות חדשות, מוות והמון תהיות. כל רגע ורגע במשחק רק מעצים יותר ויותר את שנאתה כלפי מנהיגי הקפיטול וקטניס אף שיטתה בהם וגרמה להתקוממות נגד הקפיטול, שהתחיל לראות בה איום ממשי. כאשר היא מנצחת וזוכה בעושר ותהילה, היא מגלה שבעיותיה לא הגיעו לקצם, להפך; פה רק מתחילות הבעיות...
ממליצה בחום לקרוא את הספרים ולהסחף למסע המרתק שנהיה רק יותר מעניין בכל פרק ופרק. תקראו ולא תתאכזבו!
עמית לוגסי
עמית, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
עמית כתבת בצורה יפה , הסברת את האירועים בצורה מעניינת ומעמיקה אך לא גילת את הסוף. כתבת את התקציר בשפה גבוהה והשתמשת בסמני פיסוק במקום הנכון. לאחר שראיתי את הסרט פעמים רבות עשית לי חשק לקרוא את הספר ואולי ליהנות ממנו אפילו יותר.
מחקעמית, כתבת בצורה מעניינת והרחבת מאוד. אוררת עניין והקפדת על כתיב תקין וגבוה. אני כבר רוצה לקרוא את הספר. אהבתי את התקציר מאוד איתי שטופמן.
מחקעורכת*
מחקשני, כתבת משוב ראוי ויפה. יפה מאוד!
מחקפנינית.
איתי, כתבת משוב באון ראוי ומכובד. יפה מאוד!
מחקפנינית.
כשאברח לאמריקה יואש , בן 11, הוא בן להורים שחזרו זה עתה משהות של ארבע שנים עם משפחתם בארצות הברית. ליואש,
השבמחקבן אמצעי עם אח גדול ומחונן ואחות קטנה ומתוקה – קשה מאוד להסתגל לחיים בארץ. בבית הספר אף
אחד לא מסתכל עליו. בבית, ההורים עסוקים מאוד , ומלבד נאומים ציוניים על חשיבות החיים בארץ , הם לא
באמת משוחחים איתו או מנסים להבין מה עובר עליו.
יואש מחליט לאסוף כסף כדי לחזור לאמריקה. ההחלטה הזאת משנה את עולמו. תוך כדי העבודות שהוא
משיג לעצמו הוא מכיר אנשים חדשים, מגלה גנב כלבים בשכונה, מתחבר עם ילדים אחרים ומבין כי החיים
בארץ מתאימים לו . כאשר מגיעה ההזדמנות לברוח (יחד עם אחיו הגדול) הוא מחליט לוותר על הרעיון.
המחברת מתארת את עולמו של יואש מנקודת מבטו האישית.
אביב שורץ
אביב, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
רוץ ילד רוץ-תקציר:
השבמחקסופר:אורי אורלב
זהו סיפור אמיתי על ילד שהיה בן חמש,כאשר פרצה מלחמת העולם ה-2.המלחמה נמשכה 6 שנים,1939-1945. באמצע המלחמה הילד,אשר שמו בספר הוא-״שרוליק״,מצא את עצמו לבד בעולם.הוריו ושני אחיו נעלמו וכנראה נרצחו במהלך המלחמה.
הסיפור מורכב מהרבה מאוד מצבים,שבהם ״שרוליק״ התמודד,מדי יום,במשך כל שנות המלחמה.
בדרך כלל,המזל שיחק לטובתו והוא הצליח לשרוד,לקבל אוכל ומקום לישון בו,אך לעיתים קרובות המוות ניצב מול עיניו.
״שרוליק״ עבר מעיירה לעיירה,ובכל מקום ניסה לשרוד,על ידי כך שהציע לעזור לאיכר זה או אחר.
לפעמים,כשהאיכר לא היה מרוצה ממנו,״שרוליק״ היה חוטף מכות כואבות מאוד.
עלילת הסיפור מציגה אירועים שקשה להאמין,שילד כה צעיר,הצליח להתמודד מולם.
אחד מהאירועים נעוריי צמרמורת,הוא האירוע כשאר ״שרוליק״ ברח ליער ופגש שם את אביו,אביו נתן לו כמה טיפים,כיצד לעשות את עצמו נוצרי כדי להישאר בחיים ואז הגרמנים מצאו אותם ואבא של ״שרוליק״ אמר לו: ״רוץ ילד,רוץ״ - לאחר מכן נשמעו שתי יריות וההמשך כבר ברור...
אירוע נוסף, המתאר כמה שינאה היתה כלפי היהודים,הוא אותו מקרה ש״שרוליק״ נפצע קשה בידו והרופא הגרמני,לא הסכים לנתח אותו,מפני שגילה שהוא יהודי...
כאשר הרוסים הגיעו המצב השתנה.
זהו סיפור שאפשר לקרוא במהירות רבה,מרגש,מצמרר ומעורר מחשבה על כמה מזל יש לילדים היום,לעומת אותה תקופה.
מגישה:ליהי אביזוהר,כיתה ח׳5
ליהי, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
ליהי התקציר שלך סחף אותי וחיבר אותי לסיפור, למרות שראיתי את הסרט בכל זאת נסחפתי לתקציר. כשכתבת " כאשר הרוסים הגיעו המצב השתנה" רמזת לנו את הסוף איך השארת אתנו במטח, אנחנו יכולים לחשוב שהמצב השתנה לטובה או לרעה ,וכך לפתח את דמיון . סימני הפיסוק שלך היו במקום וההמלצה שלך גרמה לי לחשוב כמה מזל יש לנו בחיים האלו .
מחקאך* מתח *
מחקשני, כתבת משוב כ"כ יפה ושילוב הציטוט מאוד מוסיף. כל הכבוד!
מחקפנינית.
ליהי התקציר לספר שלך היה מאד סוחף ומרתק, הוא ממש סקרן אותי לקרוא את הספר בעצמי.
מחקהקפדת על סימני פיסוק מתי שצריך והקפדת על כתיבה יפה ושכיף לקרוא אותה.
זה ממש מעניין לדעת מה עבר על הילדים בתקופת השואה וזה ספר שממש מראה איך הילד חי בתקופה הזאת.
מאוד נהנתי לקרוא את התקציר שלך תם.
תם, כתבת משוב יפה ומנומק וניכר שהקדשת מחשבה. יפה מאוד.
מחקפנינית.
תקציר- ערים של נייר
השבמחקהדמות הראשית המספרת גם את הסיפור-קוונטין ג'ייקובסון, המכונה קיוּ שגר כל חייו בשכונה קטנה ושקטה באורלנדו פלורידה, לא חשב את חייו למיוחדים, אלה למאוד ממוצעים, הוא לא היה יפה ולא מכוער, לא חכם ולא טיפש, לא פחדן אבל ממש לא אמיץ, ובכללי את חייו, לא יוצאי דופן בכלל. רק דבר אחד הוא ראה כיוצא דופן, מרגו רות' ספיגלמן, השכנה המסתורית שלו שהיה מאוהב בה מאז שעברה לגור בבית הסמוך כשהיו ביסודי.
מרגו הייתה מאוד מיוחדת, היא הייתה גאונה, מהממת, אמיצה והרפתקנית וקיו תמיד ראה עניין בה. מאז ומעולם מרגו אהבה הרפתקאות, מידי פעם היא הייתה נעלמת לימים ומשאירה רמז לאנשים שקרובים אליה כדי שידעו שהיא בסדר.
לאחר שלוקחת אותו להרפתקה לילית מלאת חוויות והתרגשויות ומלמדת אותו לקחת סיכונים ולצאת מתחומי הנוחות, מרגו נעלמת פתאום ומותירה אחריה רמזים מסתוריים שעל קיו לפענח על מנת למצוא את מרגו. קיו עובר ימים מלאים הפתעות, תסכולים והצלחות בדרך למרגו, משהו אחד בטוח-היא לא רצתה להימצא בקלות. בסוף הרמזים קיו מוצא את מיקומה של מרגו ולוקח סיכון גדול ויוצא מתחום הנוחות שלו בדיוק כמו שמרגו רצתה, והוא נוסע אחריה יחד עם חבריו כדי למצוא ולהחזיר את מרגו.
לאחר שמצא אותה התגלה לו כי היא לא רצתה להימצא אלה רק רצתה לברוח ולהתחיל חיים חדשים, היא מזמינה אותו להצטרף אליה במסעה ומודה באהבה שלה כלפיו. קיו למרות אהבתו כלפיה והרצון שלו לברוח יחד עם מרגו מבין כי יש לו משפחה וחיים שלמים באורלנדו ואיננו יכול או רוצה לאזוב אותם.
הספר מתאר הרפתקה מרתקת ותהליך שלם שקיו עובר מילד שגר בשכונה באורלנדו לנער שלא מפחד לצאת לעולם.
מגישה ליר גולני
ליר, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק"חודש עם אפריל-מאי"
השבמחקכותבת הספר: אידית בולברינג
הדמות הראשית והמספרת של הסיפור היא אפריל מאי, הספר מבוסס על חודש בחייה מאז שעברה לבית ספר חדש ועליה להתמודד עם כל הצרות שבנות עשרה מתמודדות איתן.
אביה ואימה לא הצליחו להגיע להסכמה על השם שלה. אביה חשב שאפריל הוא החודש הכי יפה בשנה ואימה אהבה את חודש מאי. הוריה גרושים והיא גרה עם אביה, היא קוראת לו "פלאפי", הוא נוהג במשאית גרר ורוב הזמן על הכביש. אימה גרה רחוק ממנה עם החבר שלה ראסל ואפריל-מאי תמיד עושה לו דברים ומנסה להפחיד אותו, בעיקר לנעול אותו בשירותים.
ביום הראשון לבית ספר עשר דקות אחרי שהגיעה ישר תקפה אותה גברת הו, המורה להיסטוריה וצעקה עליה על הלבוש שלה, על התיק שלה והגרביים. גברת הו חיפשה אותה בכל הזדמנות. שנכנסה לכיתה ישבה ליד מלאני,היא הממונה על הסדר בכיתה והיא יוצאת מגדרה כדי לקבל את פנייה. למחנך שלה קוראים "אצבע", הוא איבד את האצבע שלו.
אפריל-מאי ממש אהבה את הספר "דמדומים" בזמן שכולם היו מתכתבים ומסמסים לחברים שלהם היא הייתה יושבת וקוראת "דמדומים". היא גם התחברה לחבורה של ילדים, הם היו רק בנים והם עשו המון תעלולים בבית ספר והם השפיעו עליה לרעה עד כדי כך שהיא עשתה תעלול נורא לגברת הו. היא נעלה אותה בחדרה כמו שהיא נועלת את ראסל בבית בשימוש והחביאה לה את המפתחות של הרכב בתקווה שהיא תישאר שם כל הלילה אך גברת הו הצליחה להשתחרר והתקשרה לפלאפי כדי שיבוא לפתןח את רכבה ותוך כדי עלתה על כך שזו אפריל-מאי וסיפרה כמובן לפלאפי וכמו תמיד פלאפי בא אל אפריל-מאי ואמר לה שאם היא לא תפסיק הוא ישלח אותה לאמא שלה. והיא ממש ממש לא רוצה.
הספר מדבר על חודש שלם בו אפריל-מאי מנסה להשרוד בבית הספר החדש עם הילדים ובעיקר עם גברת הו וכמובן עם הוריה שלוחצים עליה שתצליח בחיים.
אני ממליצה מאוד על הספר.
מגישה: עמית שגיא
עמית, כתב היטב.
מחקתודה, פנינית.
בורות/לואיס סצ׳ר
השבמחקהסיפור מסופר על סטנלי ילנטס שחי תחת קללה,אשק מלווה את משפחתו כבר דורות רבים.
יום אחד סטנלי הורשע בגניבת נעליו של שחקן בייסבול מפורסם שלא באמת גנב אלה פשוט נפלו עליו מהשמיים.
סטנלי נשפט וגורש למחנה ״גריין לייק״ מחנה לעבריינים צעירים בלב המדבר אשר כול היום כולו חופרים בורות.
כול נער המוחזק במחנה צריך לחפור בור בעומק ובקוטר של מטר וחצי!
נאמר לסטנלי שבמחנה חופרים בורות כדי לחשל את האופי, אך לא עובר זמן רב וסטנלי מגלה שמתרחשים עוד דברים מלבד חפירת בורות.
חברו הטוב של סטנלי ״אפס״ נקלע לקטטה עם נער מהמחנה וברח למדבר ללא אוכל או מים ובידיעה שלא ישרוד זמן רב,וסטנלי כמובן בעקבותיו.
הם נקלעו לקושי פיזי ונפשי אך עדיין לא וויתרו ושרדו בעזרת בצלים שמצאו באדמה ומים עם בוץ.
לאחר כמה ימים קשים מצאו סטנלי ו״אפס״ משהו ששינה את חייהם...
נועה גולדשטיין ח׳5
נועה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
גולדה נורא אהבתי את עצם העובדה שהשארת מתח ולא גילית את הסוף, אלא הצבת לנו תעלומה שמסקרנת אותנו לקרוא ולגלות מה יקרה מה שגורם לי להסתקרן ולרצות לגלות את הסוף..��
מחקעמית, כתבת משוב יפה ומעניין. יפה מאוד.
מחקפנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקזול ורן עשרים אלף מיל מתחת למים:
השבמחקספינת מלחמה אמריקנית נשלחת להתחקות אחרי עצם מסתורי ענקי המפיץ אור זוהר. לצוות שעל סיפונה מצטרפים פרופסור פייר אַרוֹנַקְס, מדען צרפתי מפורסם; קוֹנְסֵיי, משרתו הנאמן; ונֶד לֶנְד, צייד לווייתנים מהולל. אחרי חודשים ארוכים בלב ים, כאשר הספינה נתקלת בעצם המסתורי, השלושה מושלכים אל הגלים ונאספים אל סיפון של כלי שיט מסוג לא מוכר, צוללת משוכללת המוּנעת בכוח החשמל שמופק בה והיא מעין עולם סגור בפני עצמו – ה"נוֹטילוּס".
הקברניט, קפיטן נֶמוֹ, הוא גאון אפוף סוד ועשוי ללא חת שניתק את קשריו עם חברת בני האדם ועם היבּשה בכלל, והם מתלווים אליו למסע ארוך מתחת למים, שהוא גם מסע ברחבי הדמיון, רצוף חזיונות מופלאים והרפתקאות מסמרות שיער, מפגש עם תמנוני ענק רצחניים, ביקור ביבשת אטלנטיס ומעבר בתעלה נסתרת המחברת את ים סוף אל הים התיכון.
מאת אסף ארווץ
אסף, היית צריך לכתוב תקציר במילים שלך!
מחקפנינית.
פרסי ג'קסון וגנב הברק, זהו ספר ראשון בסדרת פרסי ג'קסון הכותב ריק ריירדן.
השבמחקפרסי, ילד בכיתה ו, מגלה במהלך הטיול השנתי שמורתו לחשבון, גברת דודס, היא לא מורה רגילה, אלה יצור מיתולוגי.
מרגע זה מתחילים לרדוף אותו כל מיני יצורים מהמיתולוגיה היוונית, כולם רוצים לחסל אותו בגלל דבר אחד, פרסי הוא בן של אל יווני!
פרסי לומד עם הזמן על היכולות שלו, מכיר חברים חדשים ולומד על המיתולוגיה ועל ההיסטוריה של אביו.
פרסי מגיע למקום הנקרא "מחנה החצויים" שהוא מין מקום מבטחים לכל הילדים שהם חצי אל חצי אנושי, במהלך הגעתו לשם קורים לו כמה דברים לא נעימים...
רק פרסי לבדו יוכל להציל את העולם ממלחמת האלים הקרבה, אך קודם כל שישרוד את הקיץ.
נעם, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקמיזרחי כתבתה יפה, "קצר וקולע", בשפה גבוהה, עם סימני פיסוק אשר מתאימים בדיוק במקום והכי חשוב דרך הכתיבה שלך גורמת לרצות להמשיך לקרוא עוד ועוד.
מחקבנוסף אהבתי שלא רשמת מה בדיוק קורה בסוף אלה השארת אותי מסוקרן בשביל לקרוא את הספר ולהבין מה בדיוק קרה.
זיו גורן.
זיו, כתבת משוב ראוי ומכובד. יפה מאוד!
מחקפנינית.
נעם כתבת התקציר היה מצוין מילים גבוהות וספר מעניין מאוד אני מאוד רוצה לקרוא את הספר כי מאוד מעניין אותי מה יקרה תודה רבה
מחקהספר פלא מספר על נער בשם אוגוסט שנולד עם עיוות בפנים.
השבמחקהספר מחולק לשבעה פרקים, כל פרק מסופר מזוית ראייה של דמות אחרת.
במהלך חייו עבר אוגוסט ניתוחים רבים מספור לשיפור מראו ובריאותו.
אוגוסט למד בביתו ביחד עם הוריו מפני שחשבו שזה הנכון ביותר שעליהם לעשות. אוגוסט התבגר ועמד לעלות לכיתה ה׳ והוריו החליטו לשלוח אותו לבית ספר רגיל בשביל לפתוח אותו על העולם ולהעניק לו מסגרת מסויימת.
אוגוסט חשש מאוד ללכת לבית הספר שבו כולם נראים רגיל ורק הוא שונה מכולם, בתחילה התנגד אוגוסט לרעיון אך הסכים ללכת לפגישה עם מנהל בית הספר.
בפגישה הכיר שלושה ילדים שערכו לו סיור בבית הספר, שניים מהם היו מאוד נחמדים עליו ואחד התייחס עליו נורא.
למרות אותו תלמיד שיתייחס עליו נורא החליט אוגוסט לאחר הפגישה שאכן כדאי לו ללכת לבית ספר רגיל ושלא כולם רעים כמו אותו הילד שפגש.
אוגוסט התחיל את שנת הלימודים בחשש שייצחקו עליו ושלא יהיו לו חברים ואכן כך היה, בתחילת השנה היה לאוגוסט מאוד קשה מבחינה חברתית בלימודים, אך לאט לאט התחברו לאוגוסט עוד ועוד ילדים ולא ראו בו עוד כאדם שונה, אלא כאדם רגיש וחברותי שנעים להיות בסביבתו. בטקס סיום שנת הלימודים בבית הספר הוכרז אוגוסט כתלמיד מצטיין וכשראה שכולם תומכים בו ומעודדים אותו הבין כמה חברים יש לו וכמה אוהבים אותו למרות כל הקשיים שעבר במהלך שנת הלימודים.
שירה אורנשטיין ח5
שירה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
שירה,כתבת ממש יפה והתקציר שלך אורר בי עניין וסקרנות לקרוא את הספר.
מחקלי אישית הנושא הזה ממש מרגש ונוגע ללב ואשמח לראות (למרות שזה רק סיפור) איך ילדים עם קשיים למשל כמו של אוגוסט מתמודדים עם מה שעובר עליהם.
מקווה שהתקציר מעניין כמו הספר...
ליהי, כתבת היטב את המשוב ועוררת עניין בהתייחסותך. כל הכבוד!
מחקפנינית.
הספר נער החידות ממומביי ( במקור נקרא שאלה ותשובה) שנכתב ע"י ויקאס סווארופ מספר את סיפורו של נער יתום אשר כל פרק בסיפור הוא התשובה לאיך ענה על השאלה בשעשועון טלוויזיה כלומר הסיפור שמאחורי איך הוא ידע את התשובה.
השבמחקראם מוחמד תומאס הוא נער הודי יתום וחסר השכלה, שכל חייו נדד בין בתי יתומים לעבודות בתור משרת. כש היה תינוק אימץ אותו כומר נוצרי. בגלל האזהרות של כהני שאר הדתות, שאסור לכומר להמיר את דתו של התינוק שדתו המקורית לא ידועה, קורא הכומר לילד מוחמד כשם מוסלמי וראם על שם ראמה, אל בדת ההינדו, יחד עם השם הנוצרי תומאס. הכומר נרצח כשראם עדיין היה בנו המאומץ, ומאז התגלגל ראם בין שהייה במחיצת פושעים לבין עבודות בתור משרת בבתי עשירים בערים שונות בהודו. לאורך כל הספר נבחנת דמותו, שהוא בסוף הסיפור הוא כבר בן עשרים.
הסיפור נפתח בכך שראם מוחמד תומאס זוכה בתחרות טלוויזיונית הנקראת "מי רוצה להיות מיליונר?", בסכום ענק של מיליארד רופי (כ-100 מיליון ש"ח). כשצצים נגדו חשדות שהוא רימה, הוא נעצר ומובא לתחנת משטרה ושם מנסים בכוח להוציא ממנו ראייה כי הוא רימה בתוכנית. עורכת דין משחררת אותו מתחנת המשטרה ובביתה הוא מספר לה כיצד זכה.
הם עוברים על קלטת התוכנית, והוא מסביר לעורכת הדין, שאלה שאלה, איך ידע את התשובה. בחידון 12 שאלות, ובכל שאלה הוא מספר לה על קטע מקורות חייו שממנו ידע את התשובה לכל השאלות. שאלת מיליארד הרופי היא: מה היה שם אביה של מומטאז מהאל, שלזכרה נבנה הטאג' מהאל?
מנחה התוכנית השחצן שואל את הראם את השאלה עוד בזמן הפרסומות. לאחר שענה נכונה, מחליף מנחה התוכנית בעורמה את השאלה. כשהתוכנית חוזרת לשידור, והשאלה המחליפה היא: באיזה סולם כתובה הסונאטה לפסנתר מספר 29 של בטהובן. לאחר דקה הם שוב יוצאים לפרסומות, ובזמן זה ראם הולך לשירותים, והמנחה נאלץ ללוות אותו ולהשגיח שלא ירמה. בשירותים שולף ראם אקדח, ומגלה שהסיבה שהוא הגיש את מועמדותו לחידון היא להתנקם במנחה על שהכה ועינה את אהובתו של ראם. אך ראם אינו מסוגל להרוג את המנחה, וכאות תודה גילה לו המנחה את התשובה לשאלה.
לאחר שראם ועורכת הדין רואים את הקלטת ונחשף סיפור ילדותו המרגש של הנער ההודי, מתגלה כי עורכת הדין היא ילדה שאותה הוא הציל כשגרו זה ליד זה, ולכן היא באה לעזור לו. היא מאמינה בו אמונה שלמה לאחר שסיפר לה את האמת עליה מבלי שידע שזו היא. לאחר מאבק משפטי של חצי שנה הוא זוכה לבסוף במיליארד הרופי וגם מתחתן עם בחירת ליבו. חברת הטלוויזיה שהפיקה את התוכנית פושטת את הרגל לאחר מתן הפרס.
מנבו חליפה ח'5
נבו, היה עלייך לרשום תקציר במילים שלך.
מחקפנינית.
האסופית
השבמחקהסיפור מדבר על יתומה בת אחת עשרה, בעלת שיער ג'ינג'י בשם אן שרלי.אן היא ילדה סקרנית בעלת דמיון מפותח פרועה ומדברת בלי סוף.היא מגיעה אל החווה הירוקה ביתם של מרילה ומתיו קתברט אח ואחות, בגיל העמידה, אן מגיעה לשם בטעות מכיוון שמרילה ומתיו ציפו לנער שיעזור להם בעבודות החווה. בתחילה מרילה איננה רוצה את אן אך מתיו נקשר אליה מהרגע הראשון אבל אחר כך כשמרילה שומעת מה צפוי לאן בהמשך חייה אם לא יאמצו אותה היא רואה בזאת כחובתה ולוקחת על עצמה את החינוך של אן.במהלך הסיפור הם לומדים להכיר ולקבל את אן עם כל הצרות שהיא מביאה. כמובן שאישיותה של אן עוזרת לה לכבוש את לבבות כל אנשי הכפר,אן מהחווה הירוקה הוא סיפור הרפתקאותיה המוזרות של אן, ידידותה המופלאה עם דיאנה ושנאתה לגילברט הנער היפה שכל הבנות אוהבות. לאחר שאין מסיימת את לימודיה היא זוכה במלגה המאפשרת לה ללמוד במכללה, אך מותו של מתיו וההידרדרות במצבה של מרילה מצווים עליה לוותר על ההזדמנות, בשביל שהחווה תישאר.
אורי מרדכי
אורי, כתבת טוב.
מחקתודה, פנינית.
הסיפור השני בסדרה החיים החדשים שלי מספר על עמית, ילדה בחטיבת הביניים, שלפני שנה חוותה משבר עקב התגרשות הוריה. היא עברה למקום אחר, בית ספר אחר, חברים אחרים. בשנה החדשה, היא כבר לא מרגישה שעולמה נחרב, היא מתחילה להסתדר במקום החדש, להבין מי הם החברים שלה והיא מצליחה להתמודד עם שאר הבעיות בחייה. עמית היא ילדה בוגרת מאוד לגילה, היא חכמה מאוד, אינטליגנטית, עמוקה, רגישה, בעלת דמיון מפותח מאוד, בעלת יכולת סבל והתמודדות גבוהה מאוד עקב האירועים שחוותה וחווה. לעמית יש כשרון יוצא דופן בכתיבה, היא משתחררת כאשר היא כותבת, היא מביעה את עצמה ופורקת את כל מה שיושב על ליבה כשהיא כותבת את מה שעובר עליה. עמית היא לא ילדה שנכנעת בקלות לחברה, ולקח לה זמן עד שנכנעה לפתיחת חשבונות ב״אינסטגרם״ ו״פייסבוק״, כשהיא נכנסת לעולם הזה של האינטרנט ונשחפת אליו היא מגלה על עצמה כמה עולם זה משפיע עליה וכמה שהיא כן מושפעת מהסביבה ורוצה תמיד להראות שטוב לה ושהיא נהנית, והיא בעצם מרגישה שזו לא היא האמיתית, כי היא לא כזו. לעמית יש חברה הכי טובה שהכירה בשנה הקודמת, ששמה לילוש, היא עוזרת לה במשברים ולפעמים מרגישה שהיא נסגרת בתוך עצמה ושמשהו עובר עליה. לעמית יש אחות קטנה ששמה אלה, לאחר הגירושים של הוריהן, אלה משתנה, נכנסת לדכאונות, מורדת בכל אדם אפשרי, משמינה מאוד, נהיית רגישה לכל דבר שאומרים לה, היא פגועה ועדיין לא מוכנה לעכל את הגירושים מפני שהיא בסך הכל ילדה קטנה. עמית שמנסה לעזור לה ולהיות תמיד בשבילה, לא פעם ולא פעמיים נפגעת מהתוקפנות של אלה, אך עמית מבינה שהיא פגועה, שהיא מתמודדת עם מחסור בחברים בנוסף לכל מה שעבר עלייה, שקשה לה, אך בכל זאת עמית תמיד מנסה לעזור לאחותה. אמא של אלה נהיית ״משוגעת״ - מלאת לחצים, מזניחה את עצמה, אין לה כוח לכלום, עצבנית מאוד ומשדרת שאין לה טעם לחיים האלו. עמית מנסה לעזור גם לה, אפשר להגיד שעמית היא זו שמחזיקה את הבית ומפשרת בין כולם. לעומת אימה של עמית, אביה של עמית מכיר חברה, מטפח את עצמו פתאום, פחות מזניח את הבית ונהייה יותר שמח וחייכני. כשסיפר לבנותיו על חברתו החדשה, הן נפגעות מאוד, הו מרגישות בגידה באמון, שלא אכפת לו מהן ושעכשיו לא יהיה לו זמן בשבילן.
השבמחקלעמית יש חבר ששמו הראל, ילד טוב, מבין, מתחשב ודואג. הוא תמיד שם בשביל עמית, הם זוג שנראה בחברה כזוג מתוק, יש בניהם קשר רציני ואהבה אמיתית.
בעקבות המורה החדש לספרות בבית ספרה, עמית נפתחת עוד יותר לעולם הכתיבה יחד עם עמיתה לכיתה רז, שעד היותם ביחד בגלל הכתיבה, חשה מבוכה רבה כלפיו עקב קשר שנפסק בגלל שבחרה להיות חברה של הראל ולא של רז. הם חוזרים לתקשר ולהיות בקשר, אך זה גורם לקצת קנאה מצדו של הראל.
עמית מתמודדת עם קשיים שלא כל אדם היה יכול לעבור בגילה, עם כל מה שעובר עלייה, היא עדיין מצליחה להשתלב בחברה, לצאת למסיבות, מפגשים ומתקשרת עם חבריה.
מגישה: נעה הורוביץ
נעה, כתב היטב.
מחקתודה, פנינית.
נעה כתבת תקציר ממש יפה, הסספר מראה סיטואציה שיכולה לקרוא לכל אחד, והוא מראה איך הילדה הזאת התמודדה איתו.
מחקהקפדת על סימני פיסוק במקום ונורא אהבתי איך שכתבת אותו.
תם, כתבת משוב מכבד וטוב. יפה מאוד.
מחקפנינית.
תקציר הספר על עצמי
השבמחקהספר ''אל עצמי'' מספר על ציון, ילד עני ועזוב מבית שאן, אשר גר עם סבתו ושני אחיו. הוריו אינם מגדלים אותו מכיוון שאביו פושע והוא יושב בבית הסוהר. אמו התחתנה עם גבר אחר ועברה לגור בביתו. כיוון שאמו לא הצליחה להסתדר כלכלית כי נאלצה לגדל הרבה ילדים, העבירה את בנה ציון לגור אם סבתו.
לאור הנסיבות והמצב הקשה, ציון גדל כילד פרוע וחסר השכלה. סרב ללמוד, בורח מהבית, מכה וזורק אבנים.
גברת שרוני, מגיעה לבית-שאן על מנת לאמץ את ציון, ולשמש לו כמשפחה אומנת. גברת שרוני הסבירה לציון את הסיבה שמבקשת לאמץ אותו.
רק בהמשך הדברים התבהרו ולאחר כיומיים ציון השיב תשובה חיובית. חבריו הטובים של ציון נפרדו ממנו בעצב וקנו לו מתנת פרידה שסימלה את החברות מהמיוחדת שלהם.
בביתו החדש והמפואר של ציון שבחיפה, המתין ניר - בנה של גברת שרוני.
ציון הבין שחייו עומדים להשתנות. כבר כשנכנס אל חדרו, הבין מניר שתחביביהם שונים: ניר אהב לנגן בפסנתר, לשחק שח ועוד. ציון, אשר גר בבית פשוט, ומצבה הכלכלי של משפחתו לא האיר פנים, לא ראה בחייו פסנתר או שח ולכן הרגיש מושפל ומובך ועצבני.
גברת שרוני, אשר היתה פסיכולוגית, דרשה מציון לכתוב יומן. לאחר שמונה חודשים שבהם מסרב ציון לבקשתה של גברת שרוני, הוא מסכים .
תחילה ציון אינו מצליח לקבל השראה לכתיבתו, אך לאחר זמן מה, מתחיל ציון לכתוב על סבתו, דודתו וחבריו הקודמים. הוא מגלה בכתיבה הנאה רבה, ומתמכר אליה. הוא ממשיך וכותב על כישוריו כשוער, ועל עזיבת ביתו.
הוא משווה בין סבתו העצבנית שפותרת את בעיותיה במכות, ואיננה מקשיבה, לגברת שרוני הרגועה הפותרת את בעיותיה בהקשבה ובשיחות.
ציון מספר על ניר שרוני, (אחת הדמויות המשניות החשובות בסיפור), אשר מתאר את הפכו הגמור של ציון.- ילד מנומס ורגוע.
כמו כן, ציון מספר על שכונתו ומספר שכאשר יצא ציון אל השכונה על מנת לשחק בכדורגל ולריב כמו בחייו הקודמים, הוא גילה ששכונתו החדשה רגועה ושקטה והוא אינו מרוצה מהדבר. ציון מבקש לשנות את ילדי השכונה והשכונה מתחלקת לשתי קבוצות אשר רבות ביניהן. לבסוף, ציון מספר על בריחתו ממשפחת שרוני ועל התבגרותו . בסוף הסיפור, ציון חוזר למשפחת שרוני, שם מודיעים לו שגברת שרוני בהריון. לאחר זמן מה היא יולדת בת וציון מחליט להפסיק לכתוב יומן.
מגיש טל וילנאי
טל, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתקציר
השבמחקכל פרק בספר זה במקרים שונים,חוויות,דברים מפחידים,שהדמויות-חלק מהדמויות עוברות.בכל פרק מגלים דמויות שונות שלכל דמות מאפיינים משלה-מצחיקה,מנומסת,נמוכה,חזקה ועוד... הסיפטר התחיל כשבני דודיו של יוסטס באו לישון אצלו,ודרך קסם, הם עלו על אוניה שמטרתה בעצם היא להגיע לממלכת "נרניה". הדמויות הן:אנשים,גמדים,עכבר מדבר ואפילו ענק.הסיפור מסופק מנקודת מבטו של מישהו שלא מצויין בספר.ספר זה מתרחש בעיקר באיים,בספינה ולבסוף בממלכת "נרניה".
הסיפור עוסק במסעם של מספר ילדים,ויוצרים שונים ומשונים לממלכת "נרניה"
Tal nechushtan
טל, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
שם הספר:"המסע בדורך השחר"
השבמחקתקציר על הספר בן החמאס
השבמחקמחבר הספר: מסעב חסן יוסף
הספר בן החמאס מספר את סיפורו המדהים של מסעב חסן יוסף, בנו הבכור של ראש תנועת החמאס בגדה המערבית, שייח' חסן יוסף. ממניעים אידיאולוגיים בחר מסעב לחצות את הקווים ולשתף פעולה עם השב"כ. במשך שנים היה שותף בסיכול עשרות פיגועי התאבדות ובחשיפת קבוצות וחוליות של מתאבדים ומחבלים, ובכללם כאלו שתיכננו לחסל בכירים בישראל, ביניהם שמעון פרס והרב עובדיה יוסף.
בשב"כ נחשב מסעב למקור האמין ביותר והבכיר ביותר שהצליחה מערכת הביטחון להפעיל אי פעם, וזכה לכינוי "הנסיך הירוק". "הנסיך" בגלל שהיה בנו של ראש החמאס בגדה המערבית, ו"הירוק" בגלל צבע הדגל של הארגון.
בספר "בן החמאס", מסעב מספר הכל.
החל מסבו ומילדות אביו, לילדותו כבן בכור למשפחה מוסלמית רבת השפעה, לחיים הקשים בלי אביו שהיה במעצר, למעצרו בישראל(גם מה שחווה שם), גיוסו לשב"כ וקירבתו לדרגים הגבוהים ביותר בחמאס ובזרוע הצבאית שלו: הוא חושף את התהליכים הנפשיים שגרמו מהפך בהשקפת עולמו ובדתו ומשתף את הקוראים בסיפור המבצעים שבהם לקח חלק, אותם הוא מספר מזווית אחרת לגמרי.
אחרי יציאתו לאור ופרסומו ששל הסםר, נאלץ מסעב חסן יוסף להסתובב עם שומרי ראש.
מגיש יובל גואל
יובל, היית צריך לכתוב תקציר במילים שלך.
מחקפנינית.
תקציר על הספר הגיוס
השבמחקג'יימס צ'וק הוא ילד בחטיבת הביניים,אחרי שנכלא לקטטה בבית הספר ואמו מתה משתיית יתר, הוא מתעורר במקום זר אשר לא היה בו מעולם. כעבור כמה זמן מבין ג'יימס שמקום זה הוא ארגון ריגול בשם מ.ל.א.ך ג'יימס מתחיל את אימוניו כסוכן בארגון ומאוד מהר נשלח למשימה אשר בה הוא מתפקד בצורה יוצאת דופן, מה שמעניק לו איטור מיוחד. אחרי המשימה הוא זוכה להערצה קלה מצד שאר בני הנוער בארגון ומכיר חברים חדשים. ומכאן ג'יימס מתחיל את עבודתו כסוכן ארגון מ.ל.א.ך
מגיש: עומרי קמיל
עומרי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
עמרי התקציר שלך היה ממש קצר וקולע! אהבתי מאוד את התוכן ואת צורת הכתיבה שלך. לא יכולה לחכות כבר לקרוא את הספר!!
מחקנועה גולדשטיין
נעה, כתב משוב יפה, כנה ומרגש. יפה מאוד!
מחקפנינית.
עומרי התקציר שלך היה טוב מאוד הוא היה קצר אך טוב מאוד התעניינתי מאוד כי אני אוהב ספרים עם הרפתקאות כול הכבוד
מחקאני אתגבר/ דבורה עומר
השבמחקגילה היא גיבורת ספרה של דבורה עומר אני אתגבר, ילדה שנולדה עם שיתוק מוחין.
מחלה הגורמת לליקויים גופניים ונכות.
מחלה שהחולה בה שונה מאחרים והסביבה חוששת מפניו.
מחלה שמעוותת את הגוף, אבל לא את התבונה והרגשות.
החברה דוחה את גילה.
בילדותה, האימהות לא היו מוכנות שילדיהן ישחקו עימה.
בגן, הגננת סרבה לקבל אותה, ורק לאחר שאמה התנדבה לעזור, הגננת הסכימה לצרפה.
בבית הספר, המורה קיבלה אותה בחוסר ברירה, אבל עם הזמן היא הכירה אותה וגילתה שהיא ילדה נפלאה, חכמה ומיוחדת.
בעזרת הוריה אשר ליוו אותה לאורך כל דרכה נאבקה במחלה. דברים שלנו נראים כמובן מאליו לדוגמא הליכה, כתיבה וציור עוברה היו מכשולים. ״דרכה אינה סוגה בשושנים״ אבל היא שוקדת על לימודיה, משקיעה ומצליחה, כי יעודה הוא לעזור לאחרים כמוה.
כמו נערה מתבגרת, היא מוקפת בחברות, זמן מה היה לה חבר והשתלבה בחברת בני גילה.
היא בחרה להיות מורה לילדים חריגים ועוד מעט מתחילה היא ללמוד באוניברסיטה פסיכולוגיה על מנת לעזור לשונה להשתלב כמוה.
בסופו של דבר אחרי כל הקשיים הרבים והתמודדויות הקשות, הצליחה היא לאסוף את עצמה בידיים ולהתגבר.
מגישה: עדי אורן
עדי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
תקציר על הספר משפחתי וחיות אחרות מאת ג'רלד דארל
השבמחקבספר משפחתי וחיות אחרות הסיפור מסופר מפיו של ג'רלד (הסופר) שהיה בן עשר כשמשפחתו עוזבת את אנגליה הגשומה ועוברת לאי היווני קורפו. המשפחה מורכבת מאמא, אלמנה, לארי הבן הבכור, בן 23 הוא פילוסוף צעיר חובב שירה והוא זה שהציע לעזוב לקורפו, לזלי, בן 19, אוהב כלי נשק, מרגו, בת 18, נערה מתבגרת טיפוסית ורוג'ר – הכלב של המשפחה. בקורפו הם פוגשים בספירו, נהג מונית בעל מבטא יווני, שכולם מכירים והוא לוקח אחריות עליהם ומכיר להם את האי ועוזר להם למצוא בית ולהתמצא בחיים היוונים. מלבד ספירו הם פוגשים גם הרבה מאווד חיות ואנשים המתחברים למשפחה. בקורפו, הסופר מגלה את אהבתו לטבע ולחיות ואחרי הרבה שנים הוא הפך לחוקר טבע חשוב.
מגיש: אורי נאור
אורי, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
יומנו של חנון – קיץ קטלני אשר נכתב ואויר על ידי ג'ף קיני, מספר על סיפור חייו של גרג הפלי נער בגיל ההתבגרות במהלך החופש הגדול. גרג אשר רוצה להישאר בבית ולשחק במשחקי וידאו ולצפות בטלוויזיה כל היום, לרבוץ לכייף והלנות, נתקל בבעיה כאשר הוריו מנסים לגרום לעשות בדיוק ההפך – לצאת החוצה ולהפעיל את עצמו. בתור התחלה לוקחת אמו את כל בני המשפחה לפארק מים "לילדים בני 3" אשר שם גרג לא נהנה במיוחד עקב כמות האנשים הנמצאת במקום. לאחר מכן פותחת אמו מועדון קריאה לכל ילדי השכונה ומנסה לדון איתו על ספרי בנות. ולבסוף מצליחה לשכנע אותו להיענות לבקשה של ראולי (חברו הטוב) לבוא עמו לקאנטרי קלאב, שם יש בריכה גדולה בלי עומס של אנשים, מהאוכל, השתייה והדבר הכי חשוב מבחינתו של גרג, הולי הילס נמצאת שם ומלמדת ילדים קטנים לשחק טניס. הולי אשר נחשבת יפה מאוד ו"מקובלת" בכיתתו של גרג לא הספיקה לתת לגרג את מה שביקש לפני היציאה לחופש הגדול. – את מספר הטלפון שלה. גרג מצליח לבלות עם הולי ובגלל זה משקר להוריו שמצא עבודה בקאנטרי בשביל שיוכל לבוא כאורח עם ראולי לקאנטרי ולבלות עם הולי. כאשר רודריק (אחיו הגדול של גרג) מגלה על כך שגרג מבלה עם הולי, מבקש מגרג להגניב אותו לקאנטרי כל פעם שהוא הולך, מפני שלהולי יש אחות בגילו של רודריק אשר קוראים לה הת'ר הילס ורודריק דלוק עליה. גרג ורודריק מגלים חיבה אחד לשני ומתקרבים כמו שלא היו קרובים מעולם וזאת לאחר שעוזר גרג לרודריק ושניהם נהנים יחדיו בקאנטרי. אפשר לראות זאת גם מתי שגרג חושב שרודריק נמצא בפח (המקום שתמיד מחכה רודריק לגרג שיכניס אותו לקאנטרי) שנשפך למשאית הזבל, אך לבסוף מגלה שרודריק יצא לפני, ולאחר שרואה אותו הוא מרעיף עליו אהבה שמתבטאת בחיבוק גדול שגם מפתיע את רודריק. לבסוף מסדר גרג לרודריק להופיע במסיבת יום הולדתה של הת'ר שעליה הוא גם דלוק, אך הוא מצליח להרוס את המסיבה, ששם גם גרג והולי הופכים רשמית לזוג. בנוסף קונה אביהם של גרג ורודריק כלב אשר קוראים לו סוויטי בזמן שהם מתגנבים לקאנטרי, מפני שרוצה שיעסיקו את עצמם וילמדו מהי אחריות, וזאת בגלל שאינו יודע שהם מתגנבים לקאנטרי, וחושב שגרג עובד שם. אך לבסוף גרג מטפל בו די בעצמו. לאחר שמגלה אביהם על התגנבויותיו של גרג לקאנטרי, הוא רוצה לרשום אותו לפנימייה צבאית בתור עונש. אך לולא רודריק שנבהל מכך שרצה אביו לשלוח את גרג לפנימייה צבאית והציע לגרג לצאת עם אביו למסע מחנאות שירכך אותו קצת, גרג כבר היה בפנימייה צבאית. אך רעיונו של רודריק עבד וריכך את אביהם וגרם לחיבור בין גרג לאביו ולהבנתו של גרג שלא לשקר להוריו שוב.
השבמחקזיו גורן ח'5
זיו, כתבת יפה.
מחקתודה,פנינית.
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
מחקתקציר הספר "משחקי הרעב":
השבמחקקטניס בת ה-16, היא נערה שגרה במחוז שתים-עשרה, , בפאנם. מדינה זו מורכבת מ-12 מחוזות, ועיר הבירה שלה נקראת "הקפיטול". מדי שנה נערכים בעונת האביב משחקים בשם "משחקי הרעב" שהובאו כעונש על מרידה של המחוזות בקפיטול בעבר. במשחקי הרעב משתתפים 24 נערים בגילאי 12-18, שניים מכל מחוז (נער ונערה), שנבחרו על ידי הגרלה. במהלך המשחקים השחקנים נלחמים זה בזה והורגים אחד את השני במטרה להיות השורד האחרון והזוכה הגדול. במשפחתה של קטניס יש את אמה ואחותה הקטנה פרים, להן היא דואגת מאז מותו של אביה. כדי לפרנס את משפחתה הולכת קטניס לצוד באופן לא חוקי ביער הצמוד למחוז שלה, יחד עם ידידה הטוב, גייל.
בשנה שבה מתרחשת עלילת הסיפור מי שנבחרה כשחקנית המחוז בהגרלה היא אחותה של קטניס - פרים. קטניס, שאוהבת את אחותה מאוד,רוצה להחליף אותה ולהשתתף במקומה במשחקים. יחד עם קטניס עולה בהגרלה פיטה מלארק, נער שבעבר הציל את קטניס מרעב בכך שהביא לה לחם אותו "בטעות" שרף למרות ששילם על כך במכות מאמא שלו.
מגיש: נווה שחם
נווה, כתבת היטב.
מחקתודה, פנינית.
אש/ יובל נריה
השבמחקאש הוא ספרו של יובל נריה (קצין שריון צעיר) אשר מספר על עולמו האישי בפרט ועל קשיי ובעיות מדינת ישראל בכללי במהלך אחת מהמלחמות הקשות ביותר שהיו לה, מלחמת העצמאות.
בסיפור מתואר החל מהרגשות, התחושות והמחשבות שלו בזמן המלחמה ועד התמודדות העם והצבא עם המציאות העכשוית בזמן המלחמה.
בסיפור מתוארים קרבות ומפגשים עם היריב והחלטות גורליות של הלוחמים והמפקדים היכולות לגבות את חייהם של לוחמים ואזרחים.
בסיפור גם מתוארים גם רגשות המכניסים את הקורא לעלילה בשדה הקרב, כמו הבדידות שמורגשת פעמים.
הוא מתאר את הרגשות שהוא חווה אשר מבין ושומע שרוב חבריו נהרגו במהלך המחלמה
בר, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
היי בר כתבת בצורה מעניינת מאוד ומעמיקה הקפדת על מתח, כתיב נכון ואוררת בי עניין. תיהיה בטוח שאקרא את הספר אשר תארת באופן מוקפד וברור. איתי שטופמן
מחקאיתי, כתבת היטב את המשוב. יפה מאוד!
מחקפנינית.
האירוע שבחרתי לכתוב עליו מתוך הספר ''המסע בדורך השחר'' הוא בעצם האירוע שפותח את ההרפתקה.באירוע זה יוסטס לוסי ואדמונד,שהם קרובי משפחה נמצאים בחדר השינה של לוסי,בקצה מיטתה ומדברים על ארץ ''נרניה שבמקרה הייתה מציאותית''.הם מביטים על תמונה ממולם.לפתע התמונה החלה להיות מציאותית.הגלים נעו,הספינה הפליגה וכעבור מספר רגעים הם נכנסו לתמונה בדרך לא ברורה ומשם החלה ההרפתקה.הכניסה לתמונה-בעצם למסע שינתה ליוסטס את אופיו,בהתחלה הוא צרח ואמר ליוסטס וללוסי שזה בטח עוד טריק שלהם,אך לאחר מעט זמן הבין שזה לא טריק,הסתגל למצב והתחיל במסע,זהו מסעו הראשון אז הוא היה לחוץ בנוגע לזה אךהוא התגבר,ואופיו בעצם נהיה יותר של גבר ופחות של פחדן. האירוע בעצם עשה לי ''סוויץ בעלילה,ממקום בחדר למקום סוער בים,ו''הביא לי סקרנות'' להמשיך לקרוא את הספר. יש קשר טוב בין אדמונד ולוסי,רואים את זה בתחילת הסיפור שהם במיטה של לוסי ובהמשך הסיפור הם גם שומרים על קשר טוב,יש ביניהם קשר הדוק. אני ממליץ לקרוא את ספר זה,הוא פותח את הדמיון אתה יכול להפליג בקריאתך לאן שתרצה.
השבמחקשכחת לרשום שם...
מחקפרסי ג'קסון וגנב הברק.
השבמחקפרסי הוא ילד בן 12, שעד לפני כמה חודשים למד בבית ספר פרטי לילדים בעייתיים, הסיפור מתחיל בכך שפרסי יוצא לטיול במוזאון אמנות של אלים יווניים,גברת דודס היתה מורתו למטמתיקה , במהלך הטיול היא קראה לפרסי לצד לדבר איתו ואז הוא גילה שהיא לא מורה רגילה אלה היא יצור מיתולוגי שניסה להרוג אותו אחר כך מר ברונר שהוא המורה ללטינית הגיעה ופרסי סיפר לו מה שהיה ושהוא שמע אותה מדברת על ברק שניגנב בהמשך הסיפור פרסי מגלה שהוא צאצא של אל יווני ואז הוא מגיעה למקום שקוראים לו ״מחנה החצויים״ ,מקום זה מגן על כל האנשים שהם חצי אל חצי אנושי שם הוא מכיר חברים ולאט מגלה על עצמו דברים פרסי מגלה שרק הוא יכול להציל את העולם ממלחמת האלים ויש לו כמה משימות כדי להגיע לסוף.הכל תלוי בפרסי.
עידו, כתבת יפה.
מחקתודה, פנינית.
בסיפור מסופר על סבל בשם למך.
השבמחקללמך היה הרבה כוח והוא היה ידוע על כך ברחבי העיר צפת ובסביבתה.
הוא נחשב לסבל העושה את עבודתו טוב ולכן תמיד הייתה לו עבודה.
זלמן התורכי העסיק את למך הרבה פעמים ויום אחד ביקש מלמך שיעביר מהמחסן בצפת אל הכפר 3 חביות ריקות. העבודה הזו קשה כי כל הדרך תלולה מאוד.
למך תכנן דרך מיוחדת להוריד את החביות לכפר והוא הוריד את החביות בצורה מסודרת ואיטית במשך 5 שעות.
כשהתקרב לכפר, הפלחים (איכרים) וזלמן התורכי ראו את למך, סוחב את החביות וצחקו עליו. למך שמע שצוחקים עליו והוא כעס כי הוא עבד מאוד קשה ואין סיבה שמעסיקו יצחק עליו.
כשסיים להעביר את החביות, ניגש אליו זלמן התורכי (מעסיקו) ושאל אותו: כמה כסף הוא חושב שעליו לשלם לו (ללמך) עבור העבודה שעשה.
למך ענה "שני בשליקים, פרוטה לא פחות" ( בשליק = כסף).
זלמן התורכי לא האמין שזה כל מה שלמך מבקש. הוא תכנן לשלם לו 20 בשליקים ( פי 10 יותר ממה שלמך ביקש).
זלמן רצה להמשיך לצחוק על למך ולכן שאל אותו אם לא יסכים לקבל רק בשליק אחד.
למך ענה לזלמן התורכי שאם לא ישלם לו שני בשליקים, הוא יחזיר את החביות למחסן בצפת. זלמן צחק ואמר לו שיחזיר את החביות. בליבו, הוא תכנן לשלם לזלמן כפליים ( פי 2) לאחר שיחזיר את החביות.
הדרך חזרה הייתה קשה מאוד כי זאת הייתה עלייה ולמך כבר היה עייף ורעב.
אנשי העיר שראו את למך ושמעו את הסיפור, השתתפו בצערו של למך וכעסו מאוד על זלמן התורכי שמטרתו הייתה רק להשתעשע עם למך. אף אחד לא האמין לו כשאמר שהתכוון לשלם ללמך פי 10 יותר וכל מה שרצה היה לצחוק.
הוא הלך ללמך ואמר לו שהוא רוצה לשלם לו אך למך לא הסכים לקבל כסף.
לזלמן היו בעיות בלב שהפכו לחמורות יותר בגלל המצב.
יום אחד, למך הגיע לחנות של זלמן התורכי. הוא עמד שם בלי לזוז ורק הסתכל על זלמן. זלמן נבהל מאוד ופחד שלמך יפגע בו .
מרוב פחד, ליבו של זלמן הפסיק לעבוד והוא מת.
מגיש ניב פלצי
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחק